Home Na čem jezdím David 888

David Novák - 888

Když jsem na začátku roku 1994 rozvažoval koupi svého prvního velkého motocyklu zářila na závodním superbikovém motocyklovém nebi nejjasnější hvězda Ducati 888, která v té době měla zásluhou Raymonda Roche a Doug Polena již 3 tituly mistra světa. Vzhledem k tomu, že tenkrát stála nová 888 stejně jako dnešní 999 jsem zvolil vizuálně podobný ale trochu skromnější model 750 SS. Čím více jsem pronikal do tajů motocyklů Ducati, věděl jsem, že jednou nastane den a ten nejkrásnější ze všech novodobých motocyklů bude stát v mé garáži.

Skoro deset let odkládaný okamžik nastal v průběhu letošního léta, kdy jsem po úmorném hledání a tápání objevil poblíž Norimberku inzerovanou 888 Strada v absolutně původním stavu s najetými 26 500 km včetně servisní knížky, originálních manuálů, zabaleného nepoužitého rezervního klíčku spolu s originálním nářadím.

Po převozu domů nastal ten dlouho očekávaný okamžik a měl jsem konečně možnost tento výjimečný motocykl osedlat. Motor který se do 888 Strada dával pouze v roce 1993 a 1994 produkuje podle dobových testů 92 koní na zadním kole a změřená maximální rychlost je 246 km/h. Vybaven všemi dostupnými poznatky jsem vyvezl tento nádherný klenot na mou trať z neoblíbenějších, na Křivoklát. Po drobném doladění podvozku jsem si ověřil, že začátkem devadesátých let skutečně těžko existoval kvalitnější sportovní motocykl. Další cesta vedla na oblíbenou Mělník, Dubá, Litoměřice a musím konstatovat, že jsem se tak dobře ještě nesvezl. Poctivý stokoňový motocykl umožňuje naplno využívat potenciál motoru a spolu s kvalitním podvozkem poskytuje fantastickou jistotu k projíždění zatáček. Největším překvapením je nicméně posez, kdy se sedí skutečně ?v motocyklu? a to velice nízko a s velmi ostrými koleny. Toto není moc vhodné pro turistické ježdění, ale opravdu pro sportovní jízdu s kolenem ven. Kdo by ale chtěl s 888 produkovat nějakou turistiku?! Samozřejmě jsem neodolal a musel na první delší rovince zkusit, co v ní je! Tachometr se zastavil na rovných 250 km/h, což jen potvrzuje přesnost používaných přístrojů Veglia. Nejkrásnější projev má motocykl mezi 6 ? 8 tisíci otáčkami, kde se pohybuje v maximu točivého momentu, ale nijak se nebrání popuštění uzdy k maximálním 10 000 ot/min.. To jsem ostatně vyzkoušel na letošním brněnském Ducati Dnu, kdy jsem s touto babičkou bez uzardění obkládal mnohem novější modely Ducati zleva, zprava.

Po ukončení této výjimečné sezony, kdy v mé stáji zakotvila tato nádherná 888 samozřejmě dochází k menším úpravám směřující k vylepšení vzhledu této superbikové královny. Závodní výfuky Termignoni, jednomístná karbonová krovka (původně z Meklauovy 888 z roku 91!!!), závodní kryt spojky a nezbytné karbonové blatníčky. Ještě osadit závodními SBS destičkami a obout Michelin Pilot Race a mohu si říct, že jsem si dokázal splnit svůj obrovský sen.

-david-  (2003)