Home Na čem jezdím David SS 900 BoT

David a SS 900 BoT

Ducati SS 900 BoT ( 1989 )

 

O téhle Ducati 900 SS jsem věděl dlouho. Byla v inzerci tak rok a kousek. Celkem slušná cenam, ale jen japonský techničák. To je zásadní problém, je to nepřihlašitelná věc…

Projíždím po večerech inzeráty a jen tak kliknu na tuhle devítistovku. Inzerovaná cena mi tak trochu vyrazila dech. Ráno žhavím telefon, zapřahám vozík a mažu na druhý konec republiky. Když jsem jí viděl naživo, potvrdilo se mi, že stav odpovídá ceně a ne tomu, co je v inzerci. Pěkná, laděná, sbírkový stav. Hmmm… Ale už jsem byl rozhodnutý a nakládám.

        02

Doma jsem jí ani nezkoušel oživit, šla rovnou do dílny. Kompletní rozborka, zničené věci vyházet ale objevoval jsem věci, které napovídaly inzerci pod pojmem „laděná“! Ploché karburátory Keihin, ostré vačky Hot Cams, řádná komprese, zadní pérování White Power, přední pružiny stejné značky. Ale, to je najednou radosti! Pomalu devítistovku skládám zpátky a dochází mi jedna skutečnost: v této podobě ten motocykl nikdy nemohl jezdit. V podstatě na naladěný a velmi pravděpodobně závodní přístroj byly naaranžovány originální kapoty. Zásadní problémem je tuhle věc oživit. Karburátory naprosto rozštelované pseudokutilem, palivové čerpadlo nefunkční. Spousta hodin u počítače a shánění podkladů alespoň k základnímu nastavení. Ještě, že existuje internet. Nakonec nastavuju nějaké základní hodnoty, dávám baterku a zkouším startovat. Chvilka protestů, přeci jen ten motor neběžel hodně dlouho ale nakonec je moje úsilí korunována velkým řevem laděné devítistovky a i sousedů.

        03

Spěch je na místě, Italmoto 2011 se blíží! Skládám SS dohromady v pátek dopoledně a po obědě vyrážím směr Mýto u Rokycan, nějakých 100 km. Trochu obavy, přeci jen je to nevyzkoušený motocykl, který tak posledních 5 let stál. Upaluju na Beroun a po staré plzeňské dál na Mýto s čím dál větším úsměvem. Vono to funguje! Dlouhá nádrž, úzký řídítka a překvapující lehkost! Naprosto odlišný motocykl než následující generace SS, kterou znám. Do Mýta šťastně dojíždím a brácha se hned sápe devítistovku vyzkoušet. Vrací se s hodnocením: motor jede jak kráva, podvozek měkoučkej. No, je holt naladěnej na nějakýho polovičního japonce. Pár obdivných reakcí ( kvůli tomu jsem sem tak trochu jel ) ale ženou se mraky. Loučím se a startuju domů. Po cestě mi dochází, že provozovat tuhle Ducati v cestovním originálním hávu je docela škoda.

        04

Pak přišla zima a dal jsem se do uskutečňování mého plánu, vrátit tenhle motocykl zpátky na okruhy. Původní závodní úprava byla velmi pravděpodobně pro tehdy velmi populární třídu Battle of Twins – vzduchem chlazené, karburátorové, litrové čtyřtakty. Kdysi jsem je viděl i v Mostě v rámci Mistrovství Německa. Velké Guzzi, BMW a Ducati, nezapomenutelný zážitek. Hodně se to jezdilo v Americe a pochopitelně v Japonsku. No a jsme doma! Objednal jsem kapoty ve stylu F1 od Moto Forza a dal se do odstrojování a přípravy závoďáka. Kapoty nařezány, laky domluveny a teď to zkompletovat.

        05

Paráda, nádhera, jedem na Ducati Day. Nechal jsem tam starý gumy, jedu stejně jen „pro uvidim“.

Jenže ouha, ráno je v Mostě asi 8°Celsia… Karburátory bez sytičů nemají šanci devítistovku oživit. No, nic, první runda mi propadá, choulím se v bundě a vyhlížím sluníčko. Po obědě, když teplota vylezla na nějakých 14° to zkouším znova. Paráda, Boťák burácí mosteckým depem. Jdu se oblíknout, první runda zkušební, druhá už rychlejší. Jen ty staré gumy dávají o sobě nepříjemně vědět v každé zatáčce…

         

Jo, paráda !!! Upravená devítistovka statečně drží krok i s posledními verzemi vzduchem chlazených motorů v Monsterech, Multistradách nebo SSkách. Odhad, že takto upravený motor bude mít přes 90 koní se zřejmě příliš nelišil od skutečnosti. Váha je však parádní, tak něco přes 150 kilo.

         07

Ano, povedlo se, SS 900 BoT znovu krouží po okruhu k mé nemalé radosti !

        08

-David-