Home Na čem jezdím David ST4S

David Novák - ST4S

DUCATI ST4S ? 2001

Historie turistických modelů ve výrobním programu DUCATI není příliš rozsáhlá. Drobně poupravené modely GT ze sedmdesátých let, částečně sportovně-cestovní futuristická řada PASO z osmdesátých let okrajově nabízely i cestovní možnosti ale teprve v roce 1997 s uvedením řady ST představila DUCATI plnohodnotný cestovní motocykl.

Pro mě osobně byly všechny STéčka naprosto na okraji zájmu. I když jsem velmi uznával kvality použitého motoru 944, design byl pro mě dost fádní a tak nějak obyčejný. Vždy když se někdo rozplýval nad vlastnostmi STéčka, mávnul jsem rukou.

Jenže člověku přibývají roky a kila a najednou začíná vítězit touha se na motocyklu i někam podívat a třeba i ve dvou. Po zkušenostech DSC02302jízdy na SportClassicu do Českého Těšína a zpátky s křečemi krční páteře nastalo období hledání vhodného přístroje. Několik japonských a britských omylů mě přivedlo na myšlenku pořídit STéčko. Říkám si, vlastně proč ne ! Design nabral po letech spíše na klasičnosti, ceny padly do naprosto směšných hodnot a cíl byl vytyčen. Když ST tak rovnou tu nejlepší! ST4S s motorem 996, pérováním Ohlins, přední zlatou vidlí a pětipaprskovými koly! Na rozhlížení toho samozřejmě moc není. Tento model stál přeci jen o něco méně než vlajková 996/998 a tak zájemců o koupi moc nebylo. Zvítězil nakonec šedý motocykl z Rakovníka hlavně kvůli doložené servisní historii u Roberta Papežíka, což je přeci jen záruka kvality!

 

Na Stéčku jsem vlastně až do koupě nikdy nejel. Už při cestě domů jsem se už do helmy úplně nahlas chechtal. Ano, jsou tady všechny DSC02307nectnosti a emoce, které ducatí blázen hledá, nekultivovanost motoru 996 při nízkých otáčkách, cukání, hrkání a potom ten nádherný zátah s naprosto neopakovatelnou zvukovou kulisou. Přesnost projíždění zatáček, parádní brzdy, to vše tady je a potom ten dosud nepoznaný fakt ? já se na ní vejdu!!! Nemusím se hrbit, ohýbat, mačkat, sedím si v pohodě lehce předkloněn, kolena v přirozeném úhlu, skoro na mě nefouká a přitom mám pod sebou 996 s hřmícími Leo Vince!!!

 

Naprosto vysmátý jsem na jaře ST4S dovezl domů, trochu zušlechtil a zatraktivnil a vyrazil na nádherné kilometry. Pokaždé, když na ní sedám, usmívám se a mám proč.

Vzpomínám na Martina Kadaněho, který když si jí novou kupoval, tak vyprávěl, že z ní nechce vůbec slízt. Dnes chápu! Naprosto DSC02309bezproblémová rychlost je 160-180 km/h, zatím jsem jí zkusil 240 km/h ale udávaná změřená rychlost je dle MCN 259 km/h. Na cesťáka docela slušné. Nikdy jsem spotřebu neměřil ale tady mě to trochu svádí. Při slušném svižném tempu to je pod 6 litrů na 100 km a to je na litrový motor taky velmi rozumné. Parádní zátah motoru mezi 5-8 tisíci otáčkami je naprosto návykový. Jen pozor na vodě, bez varování Vám ukradne zadní kolo. Zatím jsem na ní najel cca 3.000 km a říkám si, že vlastně jiný motocykl ani nepotřebuju. TADY JE ÚPLNĚ VŠECHNO !!!

 

A co závěrem? OMLUVA všem klukům, kteří ST objevili a oslavovali dřív!!!

P1010227

A věřte, že to je zcela neprávem opomíjený a naprosto nedoceněný motocykl !!!

 

David (2010)