Home Na čem jezdím Lukyho M900

Lukáš Budín - M900

Když jsem v roce 1993 uviděl první fotky Monstera M900, věděl jsem že má představa o ideální motorce se splnila. Nic není tam kde by mělo být. Ta motorka je celá postavená úplně jinak než všechny ostatní. Individualistický naháč, kterého nikdo nepřehlédne. Motorka která má charisma. Od té doby už se jen vymýšlelo jak se k M900 dostat. Jak jsem zjistil, že po prodeji GSX-R 1100, disponuji dostatečným kapitálem bylo rozhodnuto.

Spoustu lidí odradí už jen proto, že je to DUCATI. Ale kdo na to nemá srdce, ať si ji radši nikdy nekupuje. Ducati se musí chtít, s DUCATI se mění pohled na svět.Nesmíte si připouštět narážky typu:?Z Itálie bych si nekoupil boty, natož motorku; máš místo rozvoďáku gumu z trenek; nebo pane, něco Vám tam chrastí, asi to máte rozbitý???? Říkám to každému, svez se a potom mi něco povídej??? Jezdit na Ducati, to znamená sžít se sní, spoustu toho odpustit a prominout. Ta motorka má duši a postupně se stane Vaší součástí.

První zkušenosti s DUCATÍm srdcem jsem získal na Cagiva Elefant 350. Tehdá mě učaroval motor. Po přechodu na Elefant 900 jsem věděl, že je to tentýž motor který je v Monsteru M900. Obrovská síla a tah motoru mě překvapoval čím dál víc. Zvuk-to bylo to co pořád chybělo. Pak jsem se nechal přemluvit a koupil si 4-válec Suzuki GSX-R 1100. Síla, zátah a výkon tady byli pořád, ale ten motor mě prostě ničím neuspokojoval!!!

Když jsem s otcem pro M900 dorazili, věděl jsem, že udělám vše pro to abych na něm odjel domu. I když byl únor. Když se motor Monstera prvně probudil k životu, nemohl jsem si nevšimnout otcova zděšeného pohledu. Po poznámce ?Vždyť v tom něco klepe, a poslouchej jak to chrastí!!! To si vážně chceš koupit?? Ten motor je před smrtí, pojď od toho.? Jsem se vůbec nenechal odradit, a Monstera koupil. Příčinou všeho toho ?rachotu? je i dnes otevřený kryt spojky. Pro někoho kravál, pro DUCATIstu charakteristický šepot a klapot. Jen na tu tvrdost páčky si chce chvilku zvykat. O tlumičích a podvozku ani nemluvě. Ale DUCATI je pro tvrdé chlapy, tak jaký komfort???

A pak už se začalo s decentní přestavbou aby Monster sednul do ruky přesně podle představ. Začalo se s doladěním motoru, karburátorů a výfuků. Výměna brzdových hadic za pancéřové udělala radikální skok v chování. První pocit byl zděšující, ale vše je síla zvyku. Pořád mi ale scházel otáčkoměr, který Monster v sérii nemá, tak se přistoupilo ke koupi kitu od DUCATI Performance. Kryt sedla spolujezdce a přední větrný štítek dostali lak a Aibrush. Spousta dílů z Monstera zmizela a nahradil je carbon a nebo na ?míru ušitý? hliníkový a duralový plech. Poslední co Monster obdržel je klín pod motor. Najezdil jsem zatím12.000 km a krom výpadku elektroinstalace a obroušených uhlíků na startéru si nemohu na nic stěžovat. Spotřební materiál a servis je také relativně v rozmezí rozumných hodnot.

I když mě občas něco naštve, zamrzí a rozsteklí tak, že podávám inzeráty a všem tvrdím že ho prodám, sám dobře vím, že tomu tak není. Ducatisti neprodávají, pouze dokupují. S prodejem Monstera vím, že by umřelo i něco malého uvnitř Mě. I když, až se ukáže světu GT1000 uvidíme???

-Lukas-  (2005)