Home Na čem jezdím Radek M600 SP

Radek Novák - M600 SP

Monstra jsem koupil v lednu 1998. Po prvních zkušenostech s motocyklem jsem zjistil, že sériová široká řidítka nenaplňují mé představy o tom, k čemu ho chci používat. Rozhodl jsem se proto pro konverzi s řidítky z motocyklu Ducati 750 Supersport.

M600 je sériově osazen pouze jedním 320mm kotoučem Brembo. Protože modelový rok 97 jako jediný nemá na přední vidlici přípravu pro druhý třmen, šel jsem cestou výměny gumové brzdové hadice za pancéřovou. Největší efekt však přišel s osazením brzdového třmenu destičkami SBS Racing. Nové destičky mi doporučil Robert Papežík poté, co staré brzdové obložení dosloužilo během volných jízd na mosteckém okruhu. Pro dokreslení mohu jen podotknout, že na obvyklém brzdném bodu jsem potom vzal za přední brzdu tak jak jsem byl zvyklý, odlehčil jsem si zadní kolo tak o 15 centimetrů směrem vzůru a s děsem v očích čekal, jak to dopadne.

Motor měl sice krásný zvuk i průběh kroutícího momentu, tak jak Ducati mívá, ale stále tomu cosi scházelo. Vybrečel jsem z bratra jeho dobře zajeté výfukové koncovky Laser, objednal kit firmy Dynojet a vzduchový filtr KN. Všechno odborně zabudoval a naladil můj dvorní mechanik. Nenápadný Monster 600, který má sériově udávaný výkon 53 k má zvuk ?dospělé? Ducati, motor se vytáčí do děsivých otáček bez nejmenšího studu a s tím přichází problém odhadnout otáčky, kdy nejlépe motocyklu odřadit. Motor vůbec nedává poznat, že se ocitáte za zlomem křivky kroutícího momentu a maximálního výkonu. Prostě radost.

Design takto připraveného stroje nesměl pokulhávat. Hned jsem objednal karbonový přední blatník na Ducati Supersport a zadní na Monster. Jedinou designovou chybičkou celého stroje se mi od počátku zdála zadní část pod koncovou svítilnou. Zkrátil jsem ho a celý plastový držák SPZ a směrovek jsem přešrouboval pod sedačku. Kryt na zadní sedačce má dnes bílé číslové tabulky s číslem 4 ( King Carl Fogarty v roce 97 ? rok vzniku mého motocyklu ). Podsedlové kryty jsou rovněž z karbonu, stejně jako malý kryt na nádrži. Vše podtrhují bíle lakovaná kola.

Běžnou udržbu mého motocyklu vzorně obstarává firma MotoRobert. V podstatě mi pouze v pravidelných intervalech mění provozní náplně, a olejový filtr. Striktně dodržuji předepsané kontroly, seřizování ventilových vůlí a výměny rozvodových řemenů. V 15 000 Km přišla výměna sekundární řetězové sady. Kilometrový průběh brzdových destiček je zhruba 3 000 km, což pramení spíše z mojí tělesné stavby a stylu jízdy (moc se bojím, tak moc brzdím). Každému doporučuji pneumatiky Avon Azaro, které se snažím používat (sada tak na 2 000 km), protože mi nabízejí ty nejlepší vlastnosti sportovních pneumatik.

Můj motocykl již dvakrát navštívil akci WDW v Misanu. Prožil jsem na něm nejkrásnější chvíle svobody, volnosti a nespoutanosti. Doufám, že i dál budu vesele burácet krajinou s mým milovaným desmodue.

-radek-  (2000)