Místo konání: Brno
Značka na mapě je přesná poloha místa konání akce.
GPS souřadnice: N 49° 12' 15.12'', E 16° 27' 20.16''
Vedle dnes již tradičních World Ducati Week pořádá boloňská továrna ještě jednu světovou akci – setkání amatérských závodníků na motocyklech naší oblíbené značky Ducati. Letos se konal již 17. ročník a po Assenu a A-1 Ringu se konal poprvé u nás v Brně.
Tuto zcela výjimečnou událost jsme si pochopitelně nemohli nechat ujít. Celá akce se konala 22. – 25. července. Její kouzlo spočívá jen a jen v ježdění na okruhu pro zúčastněné a nebo ( pro nás čumily ) v obdivování nádherných závodních motocyklů, které ještě před několika lety úspěšně kroužily po světových okruzích. Závodníci jsou rozděleni do tříd podle stáří a kvalit motocyklu, což znamená vypsání cca 12 různých závodů. Třídy jsou například, jednoválce, hřídeláky, dvouventily, čtyřventily sériové, čtyřventily závodní atd.
Na brněnský okruh jsme dorazili v sobotu v poledne a mohli se kochat probíhajícími tréninky. Jen pro zajímavost, upravené dvouventilové 944 SS kroužily časy v hodnotách 2 minuty14 vteřin a superbiky kolem 2,11! Tomu tedy říkám amatéři! Mezi těmito „amatéry“ nicméně kroužil s prototypem Vyrus 1000 DS i dlouholetý účastník MS Superbike Serafino Foti.
Po prvním rozkoukání jsme vyhledali box s lidmi od Ducati Corse se kterými jsme měli domluveno setkání s Regisem Laconim. Objevili se dva mladý klučinové, Christian a Franco. Jenže Christian je inženýr z vývojového oddělení a Franco brousí po světě s továrními závodními týmy. V sezóně 2003 jako technik u Capirexe a letos v Ducati Fila! Strávili jsme spolu asi 2 hodiny, předvedli nám tovární Laconiho FILU 999 F04, prohlíželi naše motorky, prošli jsme depo a nakonec došlo i k setkání s letošním továrním jezdcem. Rozešli jsme se jako kamarádi a jsme domluveni na příští rok při MS Superbike v Brně na dalším setkání. Oběma se v Brně moc líbily dvě věci: pivo a holky.
Ale přijeli jsme se taky podívat na motorky. V depu byly k vidění takové nádhery jako Chilliho polotovární 955 RS z roku 1996 ( její majitel měl starou kombinézu G. Falapa a v neděli dojel v bikách třetí), letošní 999 RS, 998 RS (vypadala jako po Meklauovi ), Monster na bázi 999, dvě nádherné 750 F1, naprosto jedinečná hřídelová 900 NCR, několik původních 750 SS, Pantahů, atd. Mimo spoustu Ducati byly k vidění i jiné skvosty – dvě Guzzi MGS 01, již zmiňované Vyrusy ( dnes už Bimoty ), několik původních Bimot a k tomu navíc pár japonců.
V neděli před obědem byla na řadě další atrakce – show mistra světa ve stuntridingu Christiana Pfeifera na Monstru 1000 DS. Jaký rozdíl koukat na lehkost s jakou s motorkou blbne a neubližuje jí než na ničení rádoby kaskadérů a spalouchářů.
Strávili jsme nádherné dva dny v hřmění milovaných dvouválců z Itálie, ve společnosti fantastických lidí a bylo nám nesmírně líto, že už to všechno končí. No a příště by to asi chtělo jet už nejenom na čumendu…
poslední aktualizace: 26/06/2020 13:01
Ondřej Slanina